Σας παραθέτουμε μερικές από τις πρακτικές που μπορείτε να  αποκτήσετε για να σας βοηθήσουν κατά τη γέννα, αλλά και μετά:

  • Προοδευτική χαλάρωση
  • Δημιουργία φανταστικών εικόνων
  • Αργή αναπνοή

Προοδευτική χαλάρωση

Όφελος στον τοκετό: Αυτή η εξάσκηση που κάνετε με το σώμα σας, βοηθά να παραμένετε χαλαρή μεταξύ των συσπάσεων και ελαχιστοποιεί τον πόνο κατά τις συσπάσεις.

Πως δρά: Σας χαλαρώνει κάθε φορά που νιώθετε ένταση.

Πώς γίνεται

Πάρτε μια άνετη θέση, είτε ξαπλωμένες είτε καθισμένες σε μια άνετη καρέκλα. Κλείστε τα μάτια σας και πάρτε αργά δυο αναπνοές, εισπνέοντας από τη μύτη και εκπνέοντας από το στόμα (αυτή η αναπνοή είναι γνωστή και ως “εξαγνιστική αναπνοή”). Καθώς το κάνετε αυτό, φανταστείτε ότι εισπνέετε ευεργετικό αέρα και εκπνέετε την ένταση. Καθώς συνεχίζετε να αναπνέετε αργά, σφίξτε και χαλαρώστε τους βασικούς μύες στο σώμα σας, ξεκινώντας από την κορυφή. Συσφίξτε τους μύες στο πρόσωπό σας για περίπου 5 δευτερόλεπτα και μετά χαλαρώστε. Σηκώστε τους ώμους σας προς τα αυτιά σας, κρατήστε τους εκεί για 5 δευτερόλεπτα και μετά αφήστε τους να χαλαρώσουν. Συσφίξτε τους μύες στα χέρια σας, μείνετε εκεί, και μετά χαλαρώστε. Συσφίξτε τους κοιλιακούς μύες σας, μείνετε εκεί και μετά χαλαρώστε. Συσφίξτε τους μύες των ποδιών σας, μείνετε εκεί και μετά χαλαρώστε. Ολοκληρώστε με δύο βαθιές αναπνοές, και πάλι εισπνέοντας από τη μύτη και εκπνέοντας από το στόμα, και ανοίξτε τα μάτια σας. Θα πρέπει να νιώθετε τα άκρα σας βαριά και όλο το σώμα σας χαλαρό.

Δημιουργία φανταστικών εικόνων

Όφελος στον τοκετό: Η δημιουργία φανταστικών εικόνων στο μυαλό σας σάς βοηθά να παραμείνετε ήρεμη κατά τη διάρκεια των συσπάσεων και στα ενδιάμεσα διαστήματα.

Πως δρά: Δημιουργεί μια αίσθηση γαλήνης κάθε φορά που νιώθετε αγχωμένη.

Πώς γίνεται

Μπορείτε να εξασκηθείτε στη δημιουργία φανταστικών εικόνων μετά από κάθε προοδευτική χαλάρωση ή όποτε επιθυμείτε. Κλείστε τα μάτια σας και φανταστείτε το αγαπημένο σας μέρος στον κόσμο. Φανταστείτε όσα θα βλέπατε εάν βρισκόσασταν εκεί. Φανταστείτε τους ήχους που θα ακούγατε και τις μυρωδιές που θα αισθανόσασταν γύρω σας. Απολαύστε την ομορφιά και τη γαλήνη που αυτού του αγαπημένου προορισμού για όσο επιθυμείτε.

Αργή αναπνοή

Όφελος στον τοκετό: Σας βοηθά να χαλαρώσετε και να συγκεντρωθείτε κατά τη διάρκεια των συσπάσεων.

Πως δρά: Μπορείτε να την εφαρμόζετε για να απελευθερώνετε την ένταση κάθε φορά που νιώθετε άγχος, εκνευρισμό ή θυμό.

Πώς γίνεται

Ξεκινήστε χαλαρώνοντας το σώμα σας και εστιάστε σε ένα σημείο: Είτε κρατήστε τα μάτια ανοιχτά κοιτάζοντας κάτι ή κάποιον κοντά σας ή κλείστε τα μάτια σας και φανταστείτε κάτι όμορφο. Πάρτε μια βαθιά εξαγνιστική ανάσα, εισπνέοντας από τη μύτη σας και εκπνέοντας από το στόμα σας. Συνεχίστε να εισπνέετε από τη μύτη και να εκπνέετε από το στόμα, περίπου δυο φορές πιο αργά από όσο θα κάνατε σε κανονικές συνθήκες. Τώρα, ξεκινήστε να μετράτε όσο εισπνέετε και εκπνέετε (“Εισπνοή, δύο, τρία.... εκπνοή, δύο, τρία…”), ή εναλλακτικά, προσπαθήστε να πείτε με αργό ρυθμό λέξεις που σας ηρεμούν, όσο εισπνέετε (“είμαι…”) και εκπνέετε (“…ήρεμη”). Ολοκληρώστε με ακόμα μία εξαγνιστική αναπνοή και μετά χαλαρώστε. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε την αργή αναπνοή για μεγάλο χρονικό διάστημα, κατά το διαλογισμό. Για παράδειγμα, όταν θέλετε να αποφορτιστείτε από μικρά αγχώδη περιστατικά -όπως ένας καυγάς με το σύζυγό σας. Χρησιμοποιώντας αυτές τις μεθόδους για να εξασκείστε, θα ανακαλύψτε ότι θα γίνουν συνήθειες μιας ζωής που θα σας βοηθούν να χαλαρώνετε κατά το θηλασμό, να μένετε ήρεμες στις περισσότερες στιγμές της μητρότητας, ακόμα και να αντέχετε τους συναισθηματικούς και σωματικούς πόνους της ζωής γενικά.

Ωράριο Λειτουργίας

Τρίτη: 15:00 - 21:00

Τετάρτη: 10:00 -13:00 & 15:00 - 21:00

Παρασκευή: 15:00 - 21:00

Πάντα μετά απο ραντεβού

book me button

Επικοινωνία

Αριστείδης Ν. Μάντακας

Φανερωμένης 5 & Αγαμέμνονος 13

Χολαργός - 15561 - Αθήνα

Τ:2155208452 - Φ:2118003471

Κ:6944770530 - Ε: iatreio@drmantakas.gr

 

Ακολουθήστε μας

Βρείτε μας